Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa jatkoa - MTK-Pohjois-Suomi
Uutinen – Maatalous ja suomalainen ruoka
Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa jatkoa
22.10.2020
Kesällä hyvät tulokset saavuttanut Syö hyvää Suomesta -lihakampanja saa loppuvuodesta jatkoa. Kampanja jatkaa nuorten naisten laajamittaista tavoittamista pyrkien syventämään heidän kiinnostustaan suomalaista lihantuotantoa kohtaan ja viettämään enemmän aikaa kampanjamateriaalien, kuten videoiden ja infograafien parissa.
Toistoilla ja sitoutumisen kasvattamisella vahvistamme viestin läpimenoa ja parannamme kampanjan muistijälkeä entisestään sekä myös mahdollistamme pidempiaikaiset muutokset kohderyhmän mielikuvissa suomalaisesta lihantuotannosta.
Kampanjan keskiössä ovat edelleen digitaaliset kanavat Facebook, Instagram, YouTube ja netti-tv sekä uutena lisänä Instagram Story -osio. Kampanjan toisessa vaiheessa hyödynnämme vahvasti olemassa olevia materiaaleja, mutta teemme myös viilauksia edellisestä kampanjasta saatujen oppien pohjalta.
Uusina materiaaleina kampanjaan lisätään muun muassa maatilavideoista editoidut tiivistetymmät Instagram Story -versiot, animoiduista infograafivideoista muokatut FB-karusellijulkaisut sekä muutama interaktiivisempi Instagram Story -sisältö. Kampanjan kotina toimii vanha tuttu mtk.fi/syöhyvääsuomesta.
Kampanjan somekasvona on toiminut ja toimii somevaikuttaja Natalia Salmela.
Kampanja käynnistyy marraskuun puolivälissä ja jatkuu aina vuoden loppuun asti.
Katso myös viime kesän Syö hyvää Suomesta -lihakampanjan aineisto tästä.
Kaija Stormbom
viestinnän asiantuntija
maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka
+358 20 413 2385
+358 40 848 9559
Mari Lukkariniemi
asiantuntija, liha
lihavaliokunnan, sika-, siipikarjanliha- ja kananmunaverkoston sihteeri, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta
+358 40 171 9070
Saara Patama
asiantuntija, liha
perhevapaalla
+358 44 0539 285