Back Kokkaa kotimaista -kampanja onnistui hienosti – MTK-yhdistysten työpanos mittava

Uutinen – Maatalous ja suomalainen ruoka

Kokkaa kotimaista -kampanja onnistui hienosti – MTK-yhdistysten työpanos mittava

14.01.2021

MTK-yhdistysten valtavalla talkoopanoksella ja MTK-liittojen tuella toteutettiin valtakunnallinen Kokkaa kotimaista -kampanja. Syksyllä 2020 toteutettu kampanja tavoitti reilut 7300 kahdeksasluokkalaista ja 155 yläkoulua. Poikkeuksellinen koronavuosi asetti MTK:n – kuten kaikki muutkin – uuden äärelle, ja nopealla aikataululla koottu uudenlainen koululaistyön malli jalkautui hienosti. 

MTK:n ruokamarkkina-asiantuntija Heidi Siivosen mukaan kampanjan tarkat tavoittavuusluvut saadaan lähiaikoina, kun viimeisetkin laskut MTK-keskusliittoon saapuvat.

- Mutta jo tässä vaiheessa on paikallaan kiittää kaikkia kampanjatyöhön osallistuneita. Jälleen kerran järjestö upeine jäsenineen näytti taituruutensa ja ketteryytensä tilanteessa, joka oli kaikille uusi, iloitsee Siivonen. 

Nyt kun Kokkaa kotimaista -kampanja on nyt päättynyt, on palautteen antamisen aika. Oheisen linkin takana on kysely, johon keskusliitto toivoo yhdistysten luottamushenkilöiden ja liittojen toimihenkilöiden vastaavan.

- Toivomme vastauksia myös niiltä, jotka eivät tempausta tällä kertaa toteuttaneet, muistuttaa Siivonen.

Kysely ei ole pitkä ja vastaaminen on nopeaa (5 min). Kampanjan tulokset ja terveiset ovat järjestölle tärkeitä tulevia tempauksia ja niiden sujuvaa toteuttamista varten. Kiitoksena kaikkien kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan kolme ruoka-aiheista kirjapalkintoa. 

Kysely on auki 14.2. saakka. Pääset sinne tästä. 

Lisätietoja projektista antaa Heidi Siivonen. Tarvittaessa voit kääntyä myös Perttu Pyykkösen tai Sakari Alasuutarin puoleen. 



Heidi Siivonen

ruokamarkkina-asiantuntija

kuluttajatyö

+358 20 413 2925

+358 40 568 8802

Perttu Pyykkönen

järjestötoiminnan johtaja

+358 20 413 2520

+358 40 075 4928