Tillbaka Eläinten hyvinvointikampanja tarttuu ajankohtaiseen teemaan – eläinten hyvinvointi ja turvallisuus kaupunkilaisten tietoisuuteen 

Uutinen – Maatalous ja suomalainen ruoka

Eläinten hyvinvointikampanja tarttuu ajankohtaiseen teemaan – eläinten hyvinvointi ja turvallisuus kaupunkilaisten tietoisuuteen 

14.04.2021

MTK, lihatalot ja maitovaltuuskunta aloittavat 14.4. kampanjoinnin tuotantoeläinten hyvinvoinnista. Kampanja osuu ajankohtaiseen hetkeen - uusi eläinten hyvinvointilaki on menossa eduskunnan käsittelyyn lähiaikoina, jolloin aihe noussee yhteiskunnalliseen  keskusteluun laajemmin.  

Suomessa voimme olla ylpeitä jo vuosia kestäneestä hienosta työstä eläinten hyvinvoinnin kehittämiseksi laista riippumatta. Hyvinvointi ei synny sattumalta, vaan se on ammattitaitoisen ja määrätietoisen työn tulosta. Hyvinvointi syntyy suomalaisella sisulla ja intohimolla, jolla tuottajat hoitavat eläimiään ja kehittävät toimintaansa ympäristöstä huolehtien.  

 

Hyvä työ mahdollistaa laadukkaan ja turvallisen ruuan meidän kaikkien suomalaisten lautasille nyt ja jatkossakin. Tästä haluamme kertoa markkinointikampanjan avulla näkyvästi etenkin alle 50-vuotiaille kaupungeissa asuville perheellisille naisille. Tavoitteena on kehittää mielikuvaa positiivisempaan suuntaan ja muistuttaa hyvinvoivan maaseudun merkityksestä kaupunkilaisten arjessa.

Kampanja toteutetaan sosiaalisessa mediassa ja digikanavissa seuraavan viiden viikon aikana. Sen keskiössä ovat tarkasti suunnittelut ja toteutetut videot, joissa havainnollistetaan, miten eläinten hyvinvointi heijastuu kaupunkilaisperheen aamiaispöytään. Lisäksi kampanjassa hyödynnetään muun muassa maatiloilta otettuja kuvia. 

Kaikista mainosmateriaaleista ohjataan kampanjan pääsivulle, osoitteeseen mtk.fi/eläintenhyvinvointi, josta löytyy aiheeseen liittyviä faktoja niin lihan- kuin maidontuotannonkin näkökulmasta. Lisäksi sivustolta löytyy mielenkiintoiset tarinat Pelto-Mattilan maitotilalta sekä Heikolan sikatilalta. 


------------
Kampanja on osa laajempaa Hyvinvointia Suomesta –konseptia, jossa maaseudun merkitystä pyritään tuomaan näkyvämmäksi ja kasvattamaan jälleen maataloustuottajien ja -työn arvostusta kaupunkilaisten keskuudessa.

Linkki kampanjasivulle täällä



Marjukka Mattio

asiantuntija, maitoasiamies

maito, maitovaliokunnan sihteeri, maitovaltuuskunnan asiamies

+358 50 533 8924

Mari Lukkariniemi

asiantuntija, liha

lihavaliokunnan, sika-, siipikarjanliha- ja kananmunaverkoston sihteeri, maataloustuotemarkkinoiden edunvalvonta

+358 40 171 9070

Kaija Stormbom

viestinnän asiantuntija

maatalous, elinkeinopolitiikka, maaseutuyrittäjyys, elintarvikkeet ja suomalainen ruoka

+358 20 413 2385

+358 40 848 9559